Najczęstsze pytania od Was dotyczące Aliexpress


7 najczęstszych pytań – Aliexpress

Z racji tego, że zamówiłam około pół tysiąca produktów na Aliexpress, mogę śmiało odpowiedzieć na Wasze pytania, które często mi zadajecie przy składaniu zamówień. Postanowiłam zebrać wszystko w jeden post, abym nie musiała każdej z Was pisać tego samego. I tak, nadal robię zamówienia, więc nie musicie pytać o to w osobnej wiadomości :)

Podobne wpisy:
Jak zamawiać na Aliexpress?
Przyjmę zamówienia





„Jaki rozmiar ubrania/butów wybrać?”
Na każdej aukcji jest podana tabela z wymiarami, należy nią się kierować, ale również zwrócić uwagę na komentarze. 

„Jak długo muszę czekać na przesyłkę z Aliexpress?”
Wszystko zależy od tego, jak szybko zamówienie zostanie wysłane. Zdarza się, że na samą wysyłkę przedmiotu czeka się nawet 60dni(!), więc zamówienie może dojść po jakichś trzech miesiącach. Drugą sprawą jest to, jakim listem zostanie nadana przesyłka. Jeśli priorytetem, to rzecz zostaje dostarczona w ciągu tygodnia. Natomiast, jeśli zwykłym listem, to musimy czekać około miesiąca. W skrócie powiedziałabym, że na zamówienie z aliexpress czeka się od 2 do 8 tygodni.

„Czy zdarza się, że jakaś rzecz nie przyjdzie?”
Tak, niestety. Zwłaszcza jeśli to coś małego typu zegarek, więc oczywistą rzeczą jest, że gdzieś może się zawieruszyć w transporcie, tym bardziej jeśli był nadany zwykłym listem. Co jednak możemy zrobić jeśli produkt nie został do nas dostarczony w określonym czasie? Jeśli do końca został ok. tydzień, a przesyłki nadal nie ma, otwieramy spór. W 99% sprzedawca zwraca nam wszystkie pieniądze. Czasami jednak nasz friend się upiera, żebyśmy czekali kolejny miesiąc lub dwa.

„Co jeśli dostanę inną rzecz niż zamawiałam?”
Tak również może się zdarzyć, ale z mojego doświadczenia wynika, że bardzo rzadko. Na cały zwrot kosztów raczej nie mamy co liczyć, ewentualnie połowa kwoty. Zależy od sprzedawcy.

„Na jakiej stronie mogę śledzić przesyłkę?”
Moją ulubioną jest http://www.17track.net/

„Mój numer śledzenia nie działa!”
Tak często się zdarza. Dlatego ja nie zwracam na to uwagi. Jest wyznaczony czas w którym przesyłka powinna dojść i jeśli czas się kończy to wtedy informuję sprzedawcę, że nie mam jeszcze zamówionego przedmiotu i ewentualnie otwieram spór. A tak, cierpliwie czekam.

„Zamówiłam kilka rzeczy a doszła tylko jedna!”
Jeśli zamówiłaś od różnych sprzedawców, to każda rzecz przyjdzie prawdopodobnie w różnych terminach. Nie każdy sprzedawca wysyła od razu następnego dnia i nie takim samym rodzajem przesyłki.


To chyba na razie tyle. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, piszcie je w komentarzach :)

Etykiety: ,